KINDERKURSE
|
|
__Nun ist es soweit!
__Ein neuer Englischkurs der jedem Schüler Perspektive
__und internationale Kommunikationsmöglickeiten für die __Zukunft bietet.
__Das neue 11 Stufen – System ist eine individuelle
__Förderung der Englischkenntnisse und beginnt, in Farben __eingeteilt, bei Stufe 1 –„Grün“ und endet punktuell mit
__der Stufe 11 und der dazugehörigen Farbe „Türkis“.
__Selbstverständlich erhält jeder Teilnehmer nach
__Beendigung einer Stufe eine Teilnahmebestätigung.
__So bekäme beispielsweise ein Teilnehmer der Stufe
__2-Orange, eine Bestätigung zu seinen erlernten
__Fähigkeiten im ABC, Reimen, Farbenlehre auf Englisch,
__etc. (siehe Tabelle). Für weitere Beschreibungen der 11 __Stufen nehmen Sie die Tabelle zu Kenntnis.
__Gebühren der Kurse pro Unterrichtsstunde (45 Min.) sind __mit 10,00 € anzurechnen.
__Die Zahlungen erfolgen einmal monatlich. Ferien oder
__Feiertage werden natürlich nicht berechnet. Bei
__Krankheit eines Kindes wird die Fehlstunde in der Gruppe __nachgeholt, deshalb wird die Stunde berechnet. Bei
__Krankheit oder Abwesenheit des Lehrers wird die Stunde __natürlich nicht berechnet. Lehrmaterial, Kopiergeld, etc.
__ist in der Kursgebühr inbegriffen.
__Bitte beachten: Die Mindestteilnehmerzahl des Kurses
__liegt bei fünf Teilnehmer, ansonsten könnte der Kurs
__nicht stattfinden.
__Bitte sehen Sie auch den Kurslehrplan (Curriculum).
|
|
|
|
|
LEARNING OBJECTIVES AND TYPICAL SYLLABUS FOR CHILDREN
|
1st Step |
Green |
|
:::
:::Basic English (playful): colours, nouns, verbs, body parts, rhymes, counting to ten, body motion, self intro.
:::
|
2nd Step |
Orange |
|
:::
:::
Basic English: colours, longer rhymes, counting to twenty, greetings, ABC, places, rooms in the house, self intro advanced.
::: |
3rd Step |
Blue |
|
:::
:::Basic English: saying needs, saying longer sentences, fruits, self intro, shopping games, crafting.
:::
|
4th Step |
Grey |
|
::: :::Basic Intensifying: vocabulary, animals, objects, clothes, phrases, asking questions.
:::
|
5th Step |
Brown |
|
:::Basic Grammar: Grammar, sentence construction, voc in alphabet order, months, days of the week.
:::
|
6th Step |
Black |
|
:::Basic Grammar: Pronunciation, sentence construction writing 4 letter words, listening to
radio teacher, rhymes,listening
:::to own voice on tape recorder.
|
7th Step |
Red |
|
:::Grammar: this, that, those, personal pronouns= he, she, it, Vocabulary English: - Deutsch, answering short answers.
|
8th Step |
Pink |
|
:::Simply Learning: naming objects, places, vocabulary, grammar, wide- spreading e.g. possessive form. |
9th Step |
Purple |
|
:::Speaking Grammar: Understanding what’s read, listening, speaking and writing short texts and translating. |
10th Step |
Turquoise |
|
:::Simply Learning: Repeating most subjects learnt, introduce new voc, translating short texts grammar. |
Crush |
Yellow |
|
::: :::Beginners Crush Course: Kids who haven’t done the ten step course, but have done a bit of English in the Kindergarten,
:::self intro, voc, verbs, nouns. (with English knowledge).
:::
|
Phonics |
Yellow |
|
:::Kids of 3 years: Colouring, naming objects, playing word sound games, rhyming, word repeating, singing.
::: |
Übertrittsenglisch |
Navy Blue
The navies |
|
::: :::4th Grade: Power Learning:- Grammar, voc, the clock, activities, text translations, consonants and vowels, spellings,
:::question :words.
|
|
|